• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

vraagje over id3 tag

Started by marceagle, August 06, 2017, 09:04:47 PM

marceagle

Bij de song details had ik graag een tekstje gehad bij de copyright en componist ed leeg te maken.
Via een tag editor is me dat perfect gelukt.
Nu wil het me niet lukken om dat naar radiodj over te brengen.
Ik zou denken dat het met tag synchronisatie lukt (zie bijlage 1), maar er veranderd niets.
Wanneer ik het één voor één doe via track bewerken (bijlage2) lukt het wel, maar is niet de bedoeling dat ik track per track zo moet doen.
Wat doe ik verkeerd ?

[attachment deleted by admin]

He-j

Waarschijnlijk ligt het aan je tag editor. De velden in de tag editor zijn dan niet dezelfde velden als de detail velden van een track.

Ik gebruik voor wijzigingen het programma MP3TAG. Met dit programma wordt je muziek database ingeladen in dit programma en wijzigingen die je hierin aanbrengt worden dan ook direct actief. Via de optie Acties kun je grote aantallen gegevens in één keer aanpassen (bijv. alle eerste letters van een titel met een hoofdletter laten beginnen of zoals jij wilt een tekst plaatsen in een bepaald veld).
Hej Radio ► Netherlands
https://hejradio.jimdofree.com/

marceagle

Dank voor de reaktie.
Het editen van de tag gaat volgens mij wel goed. Ik gebruik ook mp3tag en wat ik van johnny ooit gelezen heb, ook geprobeerd met mp3kid.
Het is enkel het probleem om radiodj deze wijzigingen te laten begrijpen en te lazen zien in de song details wat waarschijnlijk foute handeling van mij zal zijn.
ik doe het via tagsynchronisatie en dan op 'van TAGS naar database ' klikken, maar er veranderd niets.

Jhonny

Test het eens anders om.
Edit alle velden van een track in rdj (track edit - details) save naar id3.
Kijk met je tag editor welke velden in de track veranderd zijn en je kunt gebruiken van id3 naar database.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

marceagle

Hey Jhonny,

Dat heb ik net geprobeerd en dat doet ie wel.
het eigenaardige is zelfs wanneer ik via track editor werk hij alles perfect doet, ook van tag naar database. is enkel niet zo praktisch om zo één voor één alle nummers aan te passen

FreerunMedia

De database leest de ID alleen als hij wordt geimporteerd. Als hij er dus fout in staat en je gaat hem daarna bewerken dan blijft hij fout in de database staan. Je moet dan eigenlijk de MP3 tags opnieuw inlezen en dat zou goed moeten gaan met de tool in RadioDJ. Wat ook zo kan zijn is dat de files in gebruik zijn en MP3tag de file niet kan bewerken omdat die in gebruik is.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Jhonny

Met de tags sync zou het gewoon moeten werken, ik gebruik hem zelf ook.

Mogelijk dat een .dll file beschadig is, controleer dat eens.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

marceagle

pc laten controleren op dll's maar geen fout gevonden, helaas.
misschien toch nog een vraagje aan Jhonny. Het is toch enkel dat je van tags naar database moet draaien ? niet zoiets dat je de database nog moet optimaliseren ofzo ? Trouwens dat had ik al geprobeerd, maar ook zonder succes

Jhonny

#8
Ik begrijp niet helemaal waarom het bij  jou niet werkt.

Hoe ik het gebruik.

Ik heb weinig albums maar veel singles, ik heb graag dat single-art mogenlijk is, helaas voor mij is dat er nog niet zo.
Misschien in de nieuwen versie wel  :angel: niet vooruit lopen wat komt  8) .

Oke, ik gebruik Tag&Rename als tag editor (is en betaalde versie op het internet Ahummm  ;D , mp3editor kan het ook voor zover ik gelezen heb)

Voordat ik een folder met singels importeer (+/- 50 stuks normaal, bewerk ik ze eerst, bpm er in, track nummer, Jaar enz.. en met mp3 cover downloader de photo van de singel hoes.

Lang kort maken:
In de tageditor set ik album naam als single track name.

Sla track op als:
01 - artist - titel - album (dat word gedaan als %track - %artist - %title - Single: %title.mp3

Importeer dan de tags van de file naam.
De tussen streepjes doen het op de verandering in de tageditor.

%track - %artist - %title - %album

In het tag programma staat dan:

Track nr  artist   title            album
  01        Tonny  Ik heb je    Single: Ik heb je

Dan hernoem ik alle tracks weer naar:
01 - artist - title.mp3 en import ik de folder in rdj.

Dan  verander ik weer alles in de tageditor zodat de album naam Single. word.


Als dit gedaan is, gebruik ik de syc van rdj  tags naar database en dat werkt gewoon zoals het moet.

Door het zo te doen heeft elke track zijn eigen photo (cover).
In de syc selecteer ik alleen Album en laat hem lopen, duurt even met veel tracks in de database.

Ieder geval gebruik ik de syc. zo.


R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

FreerunMedia

Quote from: marceagle on August 10, 2017, 05:00:59 PM
pc laten controleren op dll's maar geen fout gevonden, helaas.
misschien toch nog een vraagje aan Jhonny. Het is toch enkel dat je van tags naar database moet draaien ? niet zoiets dat je de database nog moet optimaliseren ofzo ? Trouwens dat had ik al geprobeerd, maar ook zonder succes

Als je tags naar de database haalt dan leest hij de tags van de MP3. Als je ze aanpast in RadioDJ en schrijft ze niet naar de MP3 dan blijven ze in de vorm als toen ze waren ingelezen. Ga je dan opnieuw importeren heb je weer de oude tags of geen tags. Het is echt niet zo moeilijk, Tag aanpassen in RadioDJ of een ander programma, wegschrijven naar de MP3 door op "save" te drukken en dan ben je klaar. Werkt zonder problemen overal waar ik RadioDJ al heb ingezet. Lukt het nog steeds niet dan ben je mogelijk geen administrator of heb je geen schrijf bevoegdheid op de netwerkschijven waar de muziek kan staan.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

marceagle

Hey allen,

dank voor de respons.
Het editen van de tags lukt perfect, handmatig aanpassen gaat ook, maar de rest wil het nog niet doen.
Ik probeer van de week een volledige (kale) radiodj te installeren op een nieuw geïnstalleerde pc en probeer het dan nog eens, dan weet ik in ieder geval al dat het ergens in mijn configuratie is dat het fout zit.

marceagle

Zoals gezegd had ik het op een kale configuratie getest en daar lukt het wel. ik laat het dan verder ook maar gerust. radiodj werkt te goed om te liggen vitten over een detail  Allen dank voor de geboden hulp