• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Fader / knop start

Started by peterdewith, June 11, 2018, 02:02:06 PM

peterdewith

Dit is al wat vaker langs geweest en ik weet dat veel nog mensen mee tobben.

Ik heb een kasje gemaakt met 6 inputs i.c.m. met de een plugin voor RadioDJ (tot V 1.820) kan je tot 6 dingen starten via je knop of fader start van je mengpaneel binnen radioDJ.

meer info https://www.internet-radio-stream.nl/tips-info/radiodj-knop-fader-start

[attachment deleted by admin]
www.internet-radio-stream.nl goedkoop internet radio streaming zonder data limiet

Eddy73

kan dit ook met V2.0.0.6 Peter

FreerunMedia

Talking about. Ik was al even aan het zoeken maar kan het niet vinden. Misschien omdat het er niet is dus stel ik de vraag even. Was er nou een mogelijkheid of een plugin die de LPT poort kon gebruiken voor het starten van de player?
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Kilrock

Een andere, simpele oplossing (voor een shoestring budget) is het programmaatje Winstick downloaden (en even voor de zekerheid door een virusscanner halen). Gamepad via USB op je PC aansluiten, toetsen definiƫren en klaar.

Iets geavanceerder: gamepad slopen, printje in een apart kastje bouwen en per button een aansluiting maken. Per aansluiting twee draadjes naar de switch van je mengtafel (knop- of faderstart, zelf kiezen) en that's it.

Werkt hier al jaren goed :-*
Tried to be smart, didn't work so I ask...

FreerunMedia

Quote from: Kilrock on August 01, 2018, 03:56:39 PM
Een andere, simpele oplossing (voor een shoestring budget) is het programmaatje Winstick downloaden (en even voor de zekerheid door een virusscanner halen). Gamepad via USB op je PC aansluiten, toetsen definiƫren en klaar.

Iets geavanceerder: gamepad slopen, printje in een apart kastje bouwen en per button een aansluiting maken. Per aansluiting twee draadjes naar de switch van je mengtafel (knop- of faderstart, zelf kiezen) en that's it.

Werkt hier al jaren goed :-*
Dit heb ik zelf al in mijn eigen studio draaien en werkt inderdaad erg goed. Winstick is niet eens nodig, windows ondersteund zelf game pads. bij Aliexpress een 16 button mame module bestellen en je bent er. Ik heb de LPT nodig voor stilte detectie bij het bedrijf waar ik werk. Uit DHD krijg ik via LPT sturen pulsen aangeboden, die wilde ik gebruiken om RadioDJ stilte detectie te starten zodat je niet ergens midden in een nummer valt.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

djvunkiepitch

snap ik het dan wel goed dat er in de mixer zelf nog steeds schakelaartjes gemaakt moeten worden om bijvoorbeeld faderstart te realiseren, dan is een joystick hetgeen uitkomst bied, alle gegevens zullen te zien zijn in de uitleg
op YouTube bij dj vunkie pitch staat in de kop een omgebouwde dx2000, binnen enkele weken staat er een volledige uitleg bij om ook op mic 2 een start button te hebben en maar liefst 14 opties tot bediening zoals bijvoorbeeld bij radiodj autodj ook aan en uit zetten, verder uitleg over het maken van een switch op mic 1 om het geluid tikloos (relais) uit te laten gaan als de dj gaat spreken

Eddy73


peterdewith

Quote from: Eddy73 on July 25, 2018, 10:32:34 AM
kan dit ook met V2.0.0.6 Peter

Nog niet omdat die geen plugins ondersteunt. Ben bezig met een midi koppeling dan kan het wel
www.internet-radio-stream.nl goedkoop internet radio streaming zonder data limiet

peterdewith

Quote from: djvunkiepitch on September 16, 2018, 01:14:04 PM
snap ik het dan wel goed dat er in de mixer zelf nog steeds schakelaartjes gemaakt moeten worden om bijvoorbeeld faderstart te realiseren, dan is een joystick hetgeen uitkomst bied, alle gegevens zullen te zien zijn in de uitleg
op YouTube bij dj vunkie pitch staat in de kop een omgebouwde dx2000, binnen enkele weken staat er een volledige uitleg bij om ook op mic 2 een start button te hebben en maar liefst 14 opties tot bediening zoals bijvoorbeeld bij radiodj autodj ook aan en uit zetten, verder uitleg over het maken van een switch op mic 1 om het geluid tikloos (relais) uit te laten gaan als de dj gaat spreken

Klopt, de input is een maakcontact. Het mooiste is een knop te hebben per kanaal, veel tafels hebben knop of faderstart
www.internet-radio-stream.nl goedkoop internet radio streaming zonder data limiet