• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Online requests op website

Started by Marcel, October 25, 2016, 08:21:36 PM

Marcel

Hallo mede Radio DJ gebruikers,

Na mijn vorige vraag heb ik nog een vraagje. Ik ben druk bezig met een poging om de online requests op mijn website te krijgen, maar dit lukt me nog net niet helemaal. Ik ben zover dat ik een nieuwe user enz. aangemaakt heb in de SQL server. Alleen moet ik nu de bestanden uploaden naar mijn webserver, maar in welke map moet ik deze bestanden uploaden en hoe krijg ik vervolgens het request formulier op de website. Ik werk met wordpress. Moet het mapje dan bij de plug-ins in, of ergens anders? Ik heb al meerdere mapjes geprobeerd, maar krijg het in wordpress niet tevoorschijn en kan dus geen formulier op de website zetten.

Alvast bedankt.

Groet,
Marcel

Jhonny

Helaas heb ik niet zo veel verstand van wordpress, maar Valdis heeft een tutorial gemaakt hoe je de plugin kunt instellen.

wordpress plugin
.
Misschien help dit je opweg.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Casper-emmen

Het zip-bestandje kun je gewoon via het WordPress plugin menu importeren.
Als je in een pagina [track-requests] typt (inclusief de brackets) dan verschijnt op die plek een request-formulier. Wel poort 3306 open zetten voor verkeer vanaf de webserver. Verdere configuratie gaat vis het instellingen-menu van de plugin in WordPress.

Marcel

Hallo Casper,

Ik heb het demo script van radio-dj gedownload en deze geupload naar mijn webserver (kan deze niet als plug-in installeren). Of moet ik een ander bestand uploaden naar de plug-in map op mijn server? Vervolgens heb ik [track-requests] wel geprobeerd, maar was er al bang voor dat dat niet zou werken... Wanneer ik het demo script upload worden dit templates in mijn wordpress en geen plug-in. Kan dus ook niks instellen. Graag zou ik dit werkend willen krijgen.

Groet,
Marcel

Jhonny

Met het demo script gaat het niet werken.

Je moet de wordpress plugin hebben van Valdis.

http://www.radiodj.ro/community/index.php?topic=9050.0
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Copper007

Of bedoel je op de manier zoals wij het gedaan hebben? Zie http://www.radioreimerswaal.nl en dan het kopje verzoekjes?

grtz
Krid  8)
RDJ does it all!

http://www.studio0187.nl

arkadas

Hallo Krid,

Hier ben ik wel in geintresseerd, voor de ziekenomroep waar ik radiodj voor aan het installeren ben.
Zou een mooie aanvulling zijn voor in de uren dat er geen live programmering is.

Groet,

Arkadas

Casper-emmen

Ik heb deze week versie 0.7 van de plugin geïnstalleerd, ik had 0.6.2 nog in gebruik. Het zip-bestandje uit dit forum is gewoon via het WordPress admin menu te installeren, vervolgens de gegevens van je sql database invullen en het werkt!

Marcel

#8
Bedankt voor het meedenken. Ondertussen heb ik de plug-in geinstalleerd en de poort in de firewall en in de router open gezet, maar wanneer ik hem laat verifyen zegt hij dat hij geen verbinding met de database kan maken. Doe ik nog ergens wat fout?

Update: Ondertussen is het voor elkaar en werkt het perfect :).

Wat ik wel opmerk van de non stop, is dat sommige nummers veel vaker voorbij komen dan andere nummers. Dit terwijl de prioriteit van alle nummers gelijk is. Weet iemand hoe dit kan? (Dit was dus zonder het verzoek formulier op de website).

Marcel

#9
Nog wel 1 vraagje. Het is zo dat wij met 18 dj's zijn die vanuit hun eigen studio inloggen op de server en hun programma maken. Is het mogelijk dat iedereen dezelfde verzoekjes ziet en deze dus ook kan draaien. Moeten ze dan allemaal inloggen via de database die op de server staat (schat ik in)? Omdat de database voor de verzoeken via een andere gebruikersnaam gaat dan de muziek, of moet ik dit dan allemaal samenvoegen onder dezelfde naam? Ben wel benieuwd of dit mogelijk is. Nu heb ik de database voor de muziek nog onder de root lopen en de verzoeken onder een eigen naam.

Of is het makkelijk te realiseren dat de verzoekjes doorgelinkt worden naar een email adres, waar de dj's op in kunnen loggen. Dit omdat ze niet allemaal radio dj gebruiken.

Marcel

Om nog aar 1 vraagje te stellen. Ik wilde de now playing ook op de website zetten, maar deze word niet geupdate. Blijft op d.d. 27-10-2016 staan. Weet iemand hoe dit kan? Verzoekjes alles komen wel door en worden ook netjes gedraaid, alleen veranderd de now playing informatie niet mee

Jhonny

#11
Quote from: Marcel on October 31, 2016, 10:11:49 AM
Wat ik wel opmerk van de non stop, is dat sommige nummers veel vaker voorbij komen dan andere nummers. Dit terwijl de prioriteit van alle nummers gelijk is. Weet iemand hoe dit kan? (Dit was dus zonder het verzoek formulier op de website).

Heb je wel ingesteld dat als een nummer gedraait word ook de prioriteit verlaagt word?

Quote from: Marcel on November 02, 2016, 09:50:01 PM
Om nog aar 1 vraagje te stellen. Ik wilde de now playing ook op de website zetten, maar deze word niet geupdate. Blijft op d.d. 27-10-2016 staan. Weet iemand hoe dit kan? Verzoekjes alles komen wel door en worden ook netjes gedraaid, alleen veranderd de now playing informatie niet mee

Er zit geen refrech in.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Marcel

#12
De prioriteitsverlaging heb ik nu ingesteld, ga het testen. Punt is nu wel dat de gespeelde nummers nu niet meer veranderen van kleur, terwijl dit wel ingesteld staat... Ik heb de playcount een keer gereset en nu telt hij ook niet meer hoe vaak een plaat geweest is. Is dit een bug?

Het laten zien van de now playing via de plug-in is dus nooit mogelijk i.v.m. het missen van de refresh functie...

En is het wel mogelijk om de verzoekjes door te linken naar een email adres? Zodat elke dj ze kan zien, ook wanneer ze bijv. met singels draaien en dus niet digitaal?

Update: Ik heb de fout van de gespeelde nummers en de kleur gevonden. Ik had de instellingen van de root veranderd naar mijn ip adres i.p.v. naar de serverlocatie. Dan zie je dus niet meer welke nummers wel en niet afgespeeld zijn.

Ook gaat de prioriteit nu omlaag na het spelen van een nummer, maar gaat deze prioriteit na bijv. een dag ook weer terug op de standaard prioriteit? Want hier zie ik geen instelling voor, of gaat dit samen met de tijd voor de auto dj?