• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

kan track niet vinden na import

Started by wasabim, June 29, 2014, 10:54:03 AM

wasabim

Raar probleem.. als ik een track importeer kan ik hem soms nergens terugvinden.
vb... had het nieuws geïmporteerd, nergens terug te vinden en als ik die opnieuw wil importeren zegt hij dat nieuws.mp3 reeds bestaat.. Bij het zoeken naar de track (ook bij all files) kan ik hem nergens vinden.

Ter info: Wij werken met 1.7. (In de vorige versie is dit bij mij nooit voorgekomen). De databse is geen update van 1.6.. was een volledige clean install op een andere computer.

Meestal loopt het wel goed maar dit heb ik nu al 2 keer meegemaakt op een paar dagen tijd. Iemand die dit ook al mocht ondervinden? Of beter, iemand die de oplossing weet?

Is er trouwens iemand die weet hoe ik de database kan inkijken en eventueel het nummer er zo kan uithalen zonder RadioDj (want daar kan ik hem niet verwijderen omdat hij niet vindbaar is)?

Grtz

Jhonny

Heb je het al met tracks maneger geprobeerd?
misschien staat hij als inactief.
grtz.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

wasabim

via folder import (zoals steeds) de hele map nieuws geimporteerd. Dan krijg ik melding dat de file reeds bestaat maar kan die op geen enkele manier vinden.
Idem voor voice tracks die we importeerden.. nergens te vinden. Dan nieuwe categorie gemaakt, subcategorie en lukte daar dan wel.. raar

rogiermaas

Dit heb ik ook ooit eens gehad met een track. De track heette bijvoorbeeld:

Artiest - Nummer 15.mp3

Na het invoeren was hij nergens te vinden. Waarom? Omdat in de ID3 stond:

Zanger - Ik Hou Van Rode Rozen

Ik zocht dus op "Artiest" en/of "Nummer", maar kon hem dus niet vinden. Wat je zou kunnen proberen is met een database-tool in de 'songs'-tabel de bestandsnaam zoeken en kijken hoe deze track daadwerkelijk in de database staat. Ik weet niet of er nog een andere manier is, je kan niet zoeken op bestandsnaam helaas.

- Rogier
DJ Garybaldy is RIGHT! RadioDJ WILL defeat the Evil SAM!
Musicbox Live! - musicboxlive.nl

Jhonny

Kijken met een tag editor is nog een mogelijkheid.
Die kan de file naam laten zien en wat in de id3tag staat.

Ik gebruik tag&rename en deze laat de bestand namen zien en de id3tags.

het is een mogelijkheid.

grtz.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

wasabim

kan ik niet gewoon op eens of andere manier de datebase openen? Is toch een sql database dacht ik..
Alvast dank om mee te denken.

Jhonny

Je kan er Heidisql voor gebruiken om in de database te kijken.

grtz.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English