• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

RadioDJ Newest from folder

Started by FreerunMedia, February 07, 2016, 02:15:26 PM

FreerunMedia

Ook een kleine update over mijn crashende playout, dit was een hardware probleem. Een andere computer werkt nu enkele dagen achter elkaar zonder problemen met alles wat ik nodig heb voor de automation. Een "Frankenstein" computer is dus een beetje onbetrouwbaar als het even tegen zit ;-)

Zit ik nog wel met 1 probleem en die heb ik al eerder geplaatst dus haal ik hem hier even aan: ik krijg de "newest from folder" niet werkend. Als ik alles selecteer en instel dan kan ik wel voor luisteren maar eenmaal in de playlist wordt er direct geskipt en niets uitgespeeld. En het stream venster blijft bij mij echt anders :-D Dit blijft bij mij een apart schermpje hoewel het wel de streamer is van RadioDJ. Ik kan hem ook niet op een positie plaatsen want die optie zit er niet in. Niet een hele grote ramp, hij streamt en werkt en ik kan ermee leven.

Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Jhonny

Kun je aangeven waar dat "newest from folder" gebruikt word (ben een beetje de weg kwijt).
Track import?

Ik heb ergens in het forum er over gelezen, maar weet niet meer waar, was zo iets als dat het niet in 182 goed werkte.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

FreerunMedia

Quote from: Jhonny on February 07, 2016, 03:00:53 PM
Kun je aangeven waar dat "newest from folder" gebruikt word (ben een beetje de weg kwijt).
Track import?

Ik heb ergens in het forum er over gelezen, maar weet niet meer waar, was zo iets als dat het niet in 182 goed werkte.

Ja klopt, die zit in track import en kun je via de events ook aanspreken. Alleen het wil gewoon niet werken, en als ik dat goed begrijp zou je dus files met een welk willekeurige naam in die folder moeten kunnen gooien en hij zou dan altijd de nieuwste file pakken. Ik geloof dat ik het ook al ergens bij Marius in de box had gedropt maar ook nog niets.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

SmileX

Ik heb even het topic opgesplitst om het zo netjes te houden omdat het nu over iets anders gaat.
Ik zal zodra ik thuis kom dit even proberen na te bootsen.

FreerunMedia

#4
Quote from: SmileX on February 09, 2016, 11:24:59 AM
Ik heb even het topic opgesplitst om het zo netjes te houden omdat het nu over iets anders gaat.
Ik zal zodra ik thuis kom dit even proberen na te bootsen.

Helemaal goed thanks alvast!  :cool:

Oh ja, kun je deze misschien verwijderen dan? : http://www.radiodj.ro/community/index.php?topic=8229.0 . Ik probeer het zelf maar hij gaat niet weg.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Jhonny

R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

FreerunMedia

Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

SmileX

Nou weet ik niet hoe... maar het werkt nu opeens wel...
ik had namelijk hetzelfde probleem dat hij inderdaad de nieuwe nr's niet updatete maar dat gaat zoals het nu lijkt goed te gaan....
Als Radio DJ draait dan werkt het niet, ik heb Radio Dj afgesloten 1 nr in de map opnieuw radio dj opgestart en tadaa daar was hij (verder niks in de playlist)
vervolgens tijdens het draaien nu een nieuw nr in de map gezet geen resultaat, radio dj afgesloten opnieuw radio dj geopend geen resultaat, het nieuwe nr wat ik toegevoegd heb toen radio dj draaide is voor radio dj nergens te bekennen.
Radio dj afgesloten, nieuw nr in de map gezet en radio dj weer geopend en toen zag hij wel dat nieuwste nr...

Dus de functie lijkt me zoals hij bij mij draait niet bepaald handig haha :P

FreerunMedia

Quote from: SmileX on February 12, 2016, 03:11:32 PM
Nou weet ik niet hoe... maar het werkt nu opeens wel...
ik had namelijk hetzelfde probleem dat hij inderdaad de nieuwe nr's niet updatete maar dat gaat zoals het nu lijkt goed te gaan....
Als Radio DJ draait dan werkt het niet, ik heb Radio Dj afgesloten 1 nr in de map opnieuw radio dj opgestart en tadaa daar was hij (verder niks in de playlist)
vervolgens tijdens het draaien nu een nieuw nr in de map gezet geen resultaat, radio dj afgesloten opnieuw radio dj geopend geen resultaat, het nieuwe nr wat ik toegevoegd heb toen radio dj draaide is voor radio dj nergens te bekennen.
Radio dj afgesloten, nieuw nr in de map gezet en radio dj weer geopend en toen zag hij wel dat nieuwste nr...

Dus de functie lijkt me zoals hij bij mij draait niet bepaald handig haha :P

Now you got me confused :D ..... Het lijkt er dus op dat het toch eigenlijk wel werkt maar niet zoals het zou moeten? :D Als ik je zo lees dan zou je dus eigenlijk de database dat werk moeten laten doen. De database moet dus eigenlijk eens in de zoveel tijd ( 1 of 2 minuten ) de folder bekijken en "refreshen".

En ik ben al zo'n kei in MariaDB :D ......
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

SmileX

Hij moet inderdaad een refresh doen, heb al even snel wat geprobeerd maar daar kwam tot op heden nog niks uit...
Sorry was ook even een snelle test vanmiddag en wilde toch even de resultaten even delen :) zal kijken of ik op korte termijn dit beter uit kan werken en eventueel kan overleggen met marius wat er fout gaat of wat wij fout doen..

FreerunMedia

Dank je wel alvast, ik kan eigenlijk weinig betekenen omdat zoals ik al zei ik niet zo'n kei ben in MariaDB en MySQL. Als Marius dit in de nieuwe aankomende versie kan inbouwen dan zou dat natuurlijk een hoop schelen. Ik had het overigens in V1.7.8 ook al niet actief kunnen krijgen dus ik denk dat daar al iets van een bug in was geslopen als het wel gewerkt heeft.

Ik wacht af en alvast heel veel dank!
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )