• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

hoe prioriteit van tracks aanpassen ?

Started by Henry, February 12, 2016, 09:05:34 AM

Henry

Bedankt FreerunMedia het begint mij helder te worden,dit gaat denk ik meestal ook  per genre in zijn werk.Dus bijv. de 80's in 3 categorieën  . up-tempo medium-tempo ,slow .als ik per categorie een prioriteit vaststel dan kiest hij als hij aankomt in de rotatie bij 80's voor de hoogte prio  mits het uitkomt met het aantal tracks toch ?

FreerunMedia

Quote from: Henry on February 29, 2016, 09:51:31 PM
Bedankt FreerunMedia het begint mij helder te worden,dit gaat denk ik meestal ook  per genre in zijn werk.Dus bijv. de 80's in 3 categorieën  . up-tempo medium-tempo ,slow .als ik per categorie een prioriteit vaststel dan kiest hij als hij aankomt in de rotatie bij 80's voor de hoogte prio  mits het uitkomt met het aantal tracks toch ?

Bijna, als je de tracks per map importeerd wel. dan kun je namelijk in je rotatie aangeven wat je wil gaan pakken. Als je alleen de hoofdmap 80's importeerd en daarbij "alle submappen" aangevinkt laat, dan zal hij ook de slow tracks met een hogere prio in een ander tijdslot kunnen spelen. Het is dus beter voor de afwisseling van je rotatie om veel mappen te hebben zodat je veel beter een rotatie in kan stellen. Klinkt misschien heel vaag en ik leg het misschien ook niet zo goed uit.

Laat ik het zo zeggen, als je naar de nachtelijke uren gaat en je maakt een rotatie 80's slow en je hebt een map gemaakt in 80's > "Slow"> "voor3uur" > "Na 3uur" en zo voorts dan kun je precies aangeven welke track gedraaid moet worden. RadioDJ kiest dan zelf aan de hand van die rotatie de platen op prioriteit en "artist seperation" regels uit. Als je dus niet hebt aangegeven dat er bij geen keuze een reset op de playcount moet komen, zal hij niets kunnen kiezen en die track in de rotatie skippen. Dit zal hij doen tot 1 van de regels hem weer toegang geeft tot een track.

Ik ben er ook nog steeds mee aan het spelen en weet voor mijn rotatie dat met mijn hoeveelheid muziek, de seperation erg hoog staat. Het heeft bij mij als voordeel dat veel meer platen gekozen worden en dus elke plaat in de database wel een keer voorbij komt. Een beetje mee spelen en dan kom je er vanzelf uit.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Henry

Is het niet gemakkelijker om de tracks alleen maar door de rotatielijst te laten kiezen ?je kunt in de rotatie lijst precies zetten hoe vaak en wat je wilt horen aan de hand van allerlei submappen.Daarbij laat je de prio overal op 50 staan.

FreerunMedia

Quote from: Henry on March 01, 2016, 05:44:13 PM
Is het niet gemakkelijker om de tracks alleen maar door de rotatielijst te laten kiezen ?je kunt in de rotatie lijst precies zetten hoe vaak en wat je wilt horen aan de hand van allerlei submappen.Daarbij laat je de prio overal op 50 staan.

Dat is dus precies wat je moet doen. Een rotatie is je format en daarmee bepaal je wat je wil horen en hoe veel van een bepaalde categorie. RadioDJ kijkt aan de hand van de regels die je hebt ingesteld zoals "artist seperation" en "play priority" welke plaat hij uit een categorie kan kiezen. Daar hoef je dus niets mee te doen, dat doet RadioDJ zelf. De prioriteit van een track is dus geen format of rotatie. Het is alleen een indicatie om zeg maar te bepalen hoe hoog "de plaat in de hitlijst staat". Hoe hoger de prioriteit, hoe hoger in de lijst om gekozen te worden.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )