• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Tracks verwijderen / Database

Started by Mattias1993, July 09, 2017, 03:51:08 PM

Mattias1993

Beste leden,

Ik heb 2 vragen betreft RadioDJ

1.) Hoe kan ik al mijn tracks tegelijk verwijderen in tracksmanager in radio dj? Als ik nu rechtermuisknop --> Select all klik en dan naar files ga en verwijderen dan worden er maar 100 tracks verwijderd. Ik wil 14.000 nummers verwijderen omdat ik het opnieuw in wil voeren. Kan iemand mij uitleggen of het ook in een keer verwijderd kan worden?
En zit er een limiet aan het aantal nummers wat je in kan voeren?

2.) Ik heb een MySQL database aangemaakt voor Radio DJ en ik vroeg mij af of ik ook via een andere manier in de database kan komen dan via radio dj?

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen?

Groet Mattias

Jhonny

Wil je alle tracks verwijderen?
Dus geen songs reclame jingles ect..?

Zo ja dan moet ik even een klein sql filetje maken zodat alles leeg is.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Mattias1993

Quote from: Jhonny on July 09, 2017, 04:31:19 PM
Wil je alle tracks verwijderen?
Dus geen songs reclame jingles ect..?

Zo ja dan moet ik even een klein sql filetje maken zodat alles leeg is.

Hoi Johnny,

Ik heb alleen muziek erin staan, geen jingles etc. Dus alles wat erin staat wil ik verwijderen zodat ik weer fris kan beginnen met invoeren.

Het valt mij trouwens op als ik in tracks manager files verwijder dat het wel in radio dj zelf zichtbaar blijft. Hoe kan dit?

Jhonny

Wat er in staat zit waarschijnlijk in het geheugen.

Even dat filetje maken zo terug.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Mattias1993

Thanks Johnny!

Is er een mogelijkheid om dat er ook uit te gooien in een keer?

Jhonny

#5
Quote from: Mattias1993 on July 09, 2017, 04:43:30 PM
Thanks Johnny!

Is er een mogelijkheid om dat er ook uit te gooien in een keer?

Ik denk dat de tabel songs nog niet echt leeg is.

Het filetje heet, tabel songs leeg maken.sql, heb het gezipt.

Oke letop:

Uitpaken in c:\RadioDJ\Setup\Sql\ of waar RadioDJ zich bevind.

Start daar na c:\RadioDJ\Setup\Database Setup.exe
Klik op de laaste tab (ff in het Engels) Database Utils dan op SELECT UPDATE FILE en selecteer de uitgepakte file tabel songs leeg maken.sql

Als deze gerund is dan is alles uit de tabel songs en kun je opnieuw beginnen.

Hoop dat ik je van dienst kon zijn.

[attachment deleted by admin]
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Jhonny

Quote from: Mattias1993 on July 09, 2017, 03:51:08 PM
2.) Ik heb een MySQL database aangemaakt voor Radio DJ en ik vroeg mij af of ik ook via een andere manier in de database kan komen dan via radio dj?
Groet Mattias

Ja dat kan, ik gebruik HeidiSQL maar via een website gaat het iets anders.

Laat even weten wat de bedoeling is.

Pm. Met wat photo's zijn onderweg.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Jhonny

#7
Het filetje bevat wat regels alles na -- is commentaar in sql.


-- Alles uit de tabel songs verwijderen.
FLUSH TABLE `songs`;
-- Dan is alles weer op nul gezet, regels starten weer bij 1.
-- Altans zo moet het werken.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Jhonny

Even voor de lezers.

In een heen en weer pm komt naar voren dat er gewoon een nieuwen database de beste oplossing in.

Voor dat ik een nieuwen radiodj database opzet, heb ik de genre's in de sql file er uit gehaal op de eerste na die heb ik vernoemt naar -Onbekent- daar  met importeren van directories of een folder je kunt aanzetten verkrijg genre uit de id3tag heb ik niet meer een langen lijst met genres die ik niet gebruik, gewoon even te melden dat dit mogelijk is.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

FreerunMedia

Ik zat al te lezen. Toen ik van voor af aan wilde beginnen hernoemde ik de folder en verplaatste hem naar een andere folder. Controle door radioDJ die dan geen tracks meer zag en alles eruit gooide. Alles weer terug zetten en je kan beginnen. Was bij mij een kwestie van 10 minuten werk.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )