• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Nieuwe versie RDJ?

Started by Kilrock, April 25, 2019, 10:45:31 PM

Kilrock

Wie kan me vertellen wanneer een nieuwe, glimmende versie van Radio DJ wordt verwacht? Altijd leuk...wat nieuws. Vandaar de vraag. ;D
Tried to be smart, didn't work so I ask...

Jhonny

R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

stevewa

jhonny, r u goin to decibel outdoor in Hilvarenbeek?

Jhonny

R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

stevewa

approx August 16-18 beekse bergen


it will be my first travel to the low lands

Kilrock

Het viel me namelijk op, dat een hele trits bêta's van de RDJ website verdween en er tot op heden niets voor terugkwam.

Boeiende materie, zogezegd....
Tried to be smart, didn't work so I ask...

Radiofreak

Waar de meeste software nog steeds door ontwikkelen staat RDJ helemaal stil. Het is na v2 alleen maar minder geworden.

mebo870

Valt er nog iets te verbeteren ? 
Zet dan wat realistische ideetjes neer, wie weet wordt dat geïmplementeerd.   8)
RDJ 2.0.3.9
I found the key to happiness
Stay away from idiots

Calypso

Quote from: Radiofreak on May 06, 2019, 06:46:04 PM
Waar de meeste software nog steeds door ontwikkelen staat RDJ helemaal stil. Het is na v2 alleen maar minder geworden.

"Na v2" - tja, we zitten nu op v2, dus ik kan helemaal niks zeggen over "na". Verder is het helemaal afhankelijk van de functionaliteit die je gebruikt, voor mij persoonlijk zitten er een aantal positieve veranderingen in versie 2. Misschien niet allemaal even groot, maar wel aanwezig.

En zo rijdt de een in een Mercedes van 40 jaar oud, en de ander in een Tesla. En beiden komen ze van A naar B en doen wat de eigenaar ervan verwacht.

FreerunMedia

Ik zeg heel eerlijk, ik vind RadioDJ echt geweldig maar heb de overstap naar V2 nog niet gedaan. Simpel omdat ik nog veel dingen zie die ik niet makkelijk kan oplossen en eigenlijk voor mij nog veel problemen zie. Ik zit dus nog steeds op V1.8.2 die gewoon lekker door blijft hobbelen zonder problemen. Als V2 hetzelfde kan als V1.8.2 inclusief de plugins dan ga ik eens kijken maar voor nu durf ik die sprong nog niet te maken.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Kilrock

Nog even rustig nagedacht of mijn vraag terecht was. Als ik zo door 't forum blader, dan denk ik van wel. Er zijn -ook hier- nogal wat problemen met events (die niet doen wat ik ze opgeef), databaseproblemen die ik gemeld zie, een 'teveel aan' moods...

Wat ik in elk geval kan melden, is dat het overzetten van RDJ van de ene op de andere pc hier niet goed uitpakte. Conversie van de database (1.8.2 nar V2.0.0.6) leek goed te werken (volgens de regeltjes gedaan), maar vanaf dat moment veel inconsistenties. Not good... ::)

Ik ben er wat verbaasd over dat ineens een aantal bèta's van de RDJ website verdwenen en dat daar niets meer voor terugkwam. Enfin... combineer zelf maar...
Tried to be smart, didn't work so I ask...

Jhonny

Ik heb de laatste beta versie v.2.0.1.5 draaien (aantal maanden nu) de 3 beta versies zijn de laatst in de download.
Marius zal wel bewust geen tussen versies geplaatst hebben.

Met events heb ik nog niet zoveel gedaan.
Zoals je schrijft events die niet doen wat je ze opgeeft kun je daar voorbeelden van geven, kan ik het testen of dat bij mij ook het geval is.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

He-j

#12
Sinds een maand nu ook op versie 2.0.1.5. Laatste versie daarvoor was 2.0.0.7. Issue dat speelde was dat er na een korte jingle altijd 1 tot 2 seconden stilte was.
In versie 2.0.1.5 geen enkel issue meer. Jingle en volgende track sluiten strak op elkaar aan.
Heb de database en settings opnieuw ingericht bij deze versie. Alleen het importeren van de tracks neemt de meeste tijd in beslag. De instellingen zijn binnen een uur geregeld (screenshots gemaakt van de vorige versie en die handmatig weer instellen in de nieuwe versie). Een conversie heb ik regelmatig gedaan. Echter had ik dan kleine issues. Door het opzetten van een nieuwe database en het opnieuw inrichten van RadioDJ waren en daarna nooit issues. Mijn inziens zijn de conversies dan ook de oorzaak van de problemen die op het forum genoemd worden.
Er is een nieuwe versie op komst. Benieuwd welke verbeteringen en eventuele nieuwe opties die versie zal hebben.
Hej Radio ► Netherlands
https://hejradio.jimdofree.com/

Jhonny

Heb ook geen problemen met deze versie maar ben wel benieuwt naar de komende versie.
Gelikte studio He-j  :cool:
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Kilrock

Het probleem dat ik met events tegenkom:

Bij Kilrock is de dag in een aantal segmenten verdeeld:


  • ochtend 0700-1200u
    middag  1200-1900u
    avond    1900-2300u
    easy      2300-0100u
    nacht     0100-0700u

Er is een aantal belangrijke titels, waarvan we willen dat die 22 uur per dag te horen zijn (bekend, kenmerkend voor Kilrock etc.)
In de ochtend komen titels voorbij die voor wat oudere luisteraars aantrekkelijk zijn, middag is iets steviger met wat meer jaren 80, avond: albumtracks, late avond/begin nacht twee uur rustige muziek, nacht: exotisch spul (zoals bijv. een Duitstalige Dusty Springfield, van dat soort spul).

De rotaties zijn daarop ingericht; die zitten in categorieën zoals 'ochtend', 'middag' etc.

Vanuit de events wordt een aantal programma-onderdelen aangeroepen. Dat aparte events.


  • Top of the hour -> nieuws (ruimt de playlist op, zet uurwissel klaar; start uurwissel op tijd.
    Ochtend -> apart event, zet ochtendplaylist klaar
    Middag -> apart event, zet middagplaylist klaar
    Avond -> apart event, zet avondplaylist klaar
    Easy -> apart event, zet easy playlist klaar
    Nacht -> apart event, zet nachtplaylist klaar


Top of the hour (xx:59:30)-> event uurwissel

Auto DJ uit
Assist aan
Clear playlist
Uuropener
Nieuws
Uursluiter (soort jingle naar het nieuws toe)
Wacht 4 seconden
Play commando (zo komen de pips keurig op het hele uur uit (...jazeker...wij doen nog aan pips;D)

Klaarzetten nieuw uur (xx:59:50)->playlist ochtend/middag/avond/easy/nacht
Auto DJ aan
Assist uit
Laad rotatie (ochtend/middag/avond/easy/nacht)

Hier komt waar het verkeerd gaat:
De events staan voor de hele week geprogrammeerd.
Events ochtend/middag/avond/easy/nacht zijn netjes op tijd ingedeeld

Toch enigzins verbaasd als ik 23:10 uur nog avondtitels hoor (moet easy zijn) en dat ik om 01:34 uur de nachtmuziek wel èrg tam vind overkomen.

Mogelijk heb ik een fout gemaakt:
Alle events staan in de eventcategorie 'Uurwissel'. Volgens mij mag dat niet de oorzaak zijn, maar misschien...... :angel:

MS
Tried to be smart, didn't work so I ask...