• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Kan de auto Playlist sturen naar 2 soundcards

Started by rrichel, May 09, 2019, 04:11:43 PM

rrichel

Is het mogelijk om de automatische playlist om en om naar 2 verschillende soundcard te sturen ?
Track 1 soundcard A
Track 2 soundcard B
Track 3 soundcard A
Enzov

FreerunMedia

Quote from: rrichel on May 09, 2019, 04:11:43 PM
Is het mogelijk om de automatische playlist om en om naar 2 verschillende soundcard te sturen ?
Track 1 soundcard A
Track 2 soundcard B
Track 3 soundcard A
Enzov

Nee dat is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om de cardplayers en de aux players naar verschillende geluidskaarten of uitgangen te sturen.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Kilrock

Als je 't iets meer optuigt wellicht wel:

Toestaan dat meerdere exemplaren van Radio DJ mogen lopen
options > rechtsonder 'allow only one instance' uitvinken.

Tweede exemplaar Radio DJ opstarten, daarin geluidskaart via options > soundcarts aan andere geluidskaart toewijzen. Dan wel het opslaan van instellingen in de database uitvinken, anders krijgen ze ruzie met elkaar.

Of wat ik hierboven schrijf het praktisch mogelijk is natuurlijk even testen.
Ik zou zeker eerst een backup maken van m'n database (altijd veilig). Je PC moet wel twee instances van RDJ aankunnen natuurlijk, maar dat is waarschijnlijk geen probleem.

Tried to be smart, didn't work so I ask...

FreerunMedia

Quote from: Kilrock on May 25, 2019, 01:50:09 AM
Als je 't iets meer optuigt wellicht wel:

Toestaan dat meerdere exemplaren van Radio DJ mogen lopen
options > rechtsonder 'allow only one instance' uitvinken.

Tweede exemplaar Radio DJ opstarten, daarin geluidskaart via options > soundcarts aan andere geluidskaart toewijzen. Dan wel het opslaan van instellingen in de database uitvinken, anders krijgen ze ruzie met elkaar.

Of wat ik hierboven schrijf het praktisch mogelijk is natuurlijk even testen.
Ik zou zeker eerst een backup maken van m'n database (altijd veilig). Je PC moet wel twee instances van RDJ aankunnen natuurlijk, maar dat is waarschijnlijk geen probleem.

Nee dat gaat ook niet lukken want wat deze man wilde is uit dezelfde playlist, tracks naar een specifieke output toewijzen. Als je 2 edities van RadioDJ gebruikt dan kun je ze wel aparte kaarten toewijzen maar de playlist zal in beide gevallen anders zijn. Als je dezelfde playlist in zou laden dan zit je met het probleem dat track A op RadioDJ A speelt maar dezelfde track A op RadioDJ B blijft staan. die moet je dus steeds wissen. Too much hassle. Als je een live assist setup wil maken dan zou je moeten kijken naar software die dat kan zoals Proppfrexx. De meeste gratis software lukt dat niet echt.

Ik heb zelf PlayIt Live geprobeerd maar die heeft die optie ook niet. Freeplayer heb ik even getest en dat was een simpele test dus daar weet ik het niet van maar de layout vind ik lijken op Dalet maar sommige kleuren zijn ongelukkig gekozen en bijna onleesbaar.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Jhonny

Quote from: rrichel on May 09, 2019, 04:11:43 PM
Is het mogelijk om de automatische playlist om en om naar 2 verschillende soundcard te sturen ?
Track 1 soundcard A
Track 2 soundcard B
Track 3 soundcard A
Enzov
Mijn vraag waarom dit wisselen nodig is?
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

FreerunMedia

Quote from: Jhonny on May 25, 2019, 12:38:26 PM
Mijn vraag waarom dit wisselen nodig is?

Het is veelgebruikt bij Dalet en Omniplayer om er maar een paar te noemen. Je kan zelf dus een overvloeing maken maar ja, dan kun je beter 2 players hebben. Het zit niet in de automatisering. Sommigen zouden smartfader ook een erg fijne optie vinden.  :hihi:
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )