Author Topic: Duplicate finders Pff  (Read 266 times)

mebo870

• Jr. Member

• **
  • 52
    • Hitradio
Duplicate finders Pff
« on: June 05, 2019, 05:38:52 PM »
Ik heb nu enkele programma's getest die zogezegd de dubbele bestanden opzoeken.
Ze falen vrijwel allemaal, dubbels in mp3's halen ze er meestal wel uit, maar zodra dezelfde track nog eens aanwezig is in flac of wav is het ander verhaal.  :'(

Enkel duplicate finder pro vind al eens een dubelle track als flac of wav, de rest geeft niet thuis.
Zijn er nu echt geen dupicate finders die het wel doen?
TIPS welkom

RDJ 2.0.06 
I found the key to happiness
Stay away from idiots

FreerunMedia

• Hero Member

• 820
  • Personal Text
    Proud user of RadioDJ
    • Radio 251 , Gewoon gezellig
Re: Duplicate finders Pff
« Reply #1 on: June 05, 2019, 05:49:12 PM »
Ik heb nu enkele programma's getest die zogezegd de dubbele bestanden opzoeken.
Ze falen vrijwel allemaal, dubbels in mp3's halen ze er meestal wel uit, maar zodra dezelfde track nog eens aanwezig is in flac of wav is het ander verhaal.  :'(

Enkel duplicate finder pro vind al eens een dubelle track als flac of wav, de rest geeft niet thuis.
Zijn er nu echt geen dupicate finders die het wel doen?
TIPS welkom

Je kan proberen Total Commander. Die kun je volgens mij wel laten zoeken op een gedeelte van een naam. https://www.ghisler.com/
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

Jhonny

• Moderator
  • Hero Member

• 3595
  • Personal Text
    Peace, enjoy life.it's over before you've lived it
    • Jhonny's RadioDJ tutorials.
« Reply #2 on: June 05, 2019, 09:47:20 PM »
Duplicate File Detective 6 kijkt ook in de meta tags
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Make things simple, but don't make simple things simpler!
I don't do drugs, I do tuts. ( ͡° ͜ʖ ͡°) visit https://radiodj.info

Testing RadioDJ v2.0.1.6 Beta

Calypso

• Sr. Member

• 420
« Reply #3 on: June 06, 2019, 08:41:24 AM »
Er zijn grofweg 2 soorten "duplicate finders": op basis van namen, en op basis van inhoud.

Met namen lopen je tegen het probleem aan dat een verschil in naamgeving je 2 "dezelfde" bestanden niet herkent ("Frank Boeijen - Kronenburger Park" is dan niet gelijk aan "Frank Boeijen Groep - Kronenburger Park"), met inhoud gaan de meesten niet verder dan het maken van een checksum over het bestand, en ja, dan is een ander formaat (WAV/FLAC/MP3) van hetzelfde muziekbestand ook verschillend.

De enige manier om het op inhoud van het bestand te kunnen vergelijken is via Audio Fingerprinting; zeg maar wat programma's als SoundHound ook doen. Een stuk van een bestand analyseren, en die informatie vergelijken. Erg tijdsintensief, en ook audio fingerprints kunnen van dezelfde nummers afwijken (als er weer eens extra processing is toegepast of je een stereo en mono versie hebt). Zelf heb ik het gedaan via eigen scripts die de fingerprints in een extra RDJ veld zette, maar veel dubbele heb ik er niet uitgehaald, en degene die er uit kwamen waren er vaak bewust ingezet (bijv. single versie en lange uitvoering).

Voornamelijk omdat ik niet zomaar een complete disk in RDJ gedumpt heb, maar de nummers individueel uitzoek (kwaliteit, originele versie, etc) voordat ik ze importeer.

mebo870

• Jr. Member

• **
  • 52
    • Hitradio
« Reply #4 on: June 29, 2019, 02:35:50 PM »
Het heeft wat geduurd, ik moest alle tracks opnieuw op de HDD zetten, maar eerst nog die jaartallen achterhalen.
Ik heb ze nu allemaal manueel gecontroleerd, wat een job, vooral die namen met een punt er in, of feat i.p.v. featuring, idem met "and" en &.
Niet te schatten hoeveel dubbels ik tegen gekomen ben van een 8000 tracks naar 6000

Ik ga straks Duplicate File Detective 6 er eens op los laten benieuwd of die nog wat gaat vinden

RDJ 2.0.06 
I found the key to happiness
Stay away from idiots