RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum

trage tellers en daarmee vertraging op de sweepers

trage tellers en daarmee vertraging op de sweepers
« on: September 23, 2019, 08:00:36 PM »
hallo!
We zijn helemaal nieuw hier en ik stel vast een stomme vraag; daarom mogen ook domme antwoorden gegeven worden :D

Na een kleine  twee weken stoeien met RadioDJ v2.0.0.6 en MySQL 8.0 heb ik het al aardig goed ingericht en onder de knie. Er is echter een onoverwinnelijk probleem wat ik niet opgelost krijg: hoewel de player perfect de nummers achter elkaar zet en laat overlopen, blijven de secondetellers lang (2 tot 5 seconden) stil staan. Je hoort het niet in het eindproduct, behalve als je een sweeper in het intro zet die (bijna) even lang is als het intro zelf. De sweeper start niet in als de tellers niet meelopen; het nummer speelt natuurlijk wel vrolijk verder. Gevolg: de sweeper is ergens midden in de zang te horen.
Opstelling: een nagenoeg lege Windows10 HP notebook met een snelle Intel (R) Core (TM) i5-8250 CPU@1,60 GHz processor. Omdat het harde schijf volume (NTFS 120 GB) op deze laptop niet toereikend is voor het belangrijkste gedeelte van de muziekcollectie hangt er een externe schijf van 1 TB aan, maar wel een SSD T5 van Samsung, fonkelnieuw. Het kan in mijn beleving dus niet liggen aan de hardware. Ik had de stiekeme hoop dat de 'oude' HDD vervangen door een SSD het probleem zou verhelpen, maar helaas...

Omdat het probleem het grootst is bij sweepers en korte nummers (zoals jingles), heb ik die al in aparte mappen op de interne schijf gezet, en worden ze van daaruit afgespeeld, maar ook dat biedt geen vooruitgang. 

Bij het aanvullen van de rotation list in auto DJ duurt het zelfs wel 20 seconden...

Weet iemand raad?
« Last Edit: September 23, 2019, 08:27:01 PM by Delta Johnnie »

Re: trage tellers en daarmee vertraging op de sweepers
« Reply #1 on: September 24, 2019, 12:40:13 AM »
Een harde schijf (SSD) schijf via een usb ingang geeft altijd wel wat vertraging.
ik had een paar maand terug iets gelijkaardigs voor, de miserie begon toen ik onder opties >> settings: store settings in database had aan gevinkt. 
Nummers werden wel gespeeld maar zeer nukkig, de titel, aftelling en vu meters kwamen pas later op het scherm, er bleek iets mis te zijn met de database, niet toevallig ook MySQL 8.0
Overgestapt op Maria DB zoals hier wordt aangeraden, sindsdien loopt dat als een trein.
RDJ 2.0.06 
I found the key to happiness
Stay away from idiots

« Reply #2 on: September 24, 2019, 07:22:15 AM »
hallo!
Na een kleine  twee weken stoeien met RadioDJ v2.0.0.6 en MySQL 8.0 heb ik het al aardig goed ingericht en onder de knie. Er is echter een onoverwinnelijk probleem wat ik niet opgelost krijg: hoewel de player perfect de nummers achter elkaar zet en laat overlopen, blijven de secondetellers lang (2 tot 5 seconden) stil staan.

Weet iemand raad?

Zoals al aangegeven: ga naar MariaDB. MySQL 8 is een drama qua performance, en heeft o.a. 1 van de effecten die jij beschrijft tot gevolg.

« Reply #3 on: September 24, 2019, 10:33:36 PM »
MariaDB lost inderdaad in een klap alle problemen op! Thnx!!!
Alleen de bestaande database niet kunnen bewaren, dus we hebben weer wat te doen...

« Reply #4 on: September 25, 2019, 08:19:20 AM »
Alleen de bestaande database niet kunnen bewaren, dus we hebben weer wat te doen...

Dan heb je toch iets niet helemaal goed gedaan; meestal zijn de databases zelfs uitwisselbaar, en dan nog: met een backup (dump) vanuit RDJ voordat je de wijziging doet kun je die dump weer inlezen als je MariaDB geinstalleerd hebt.