RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum

Rotation

Rotation
« on: September 24, 2019, 01:21:05 PM »
Beste,

Ondanks inlezen, krijg ik het na mijn idee niet goed.
Heb diverse Track Rotations op een dag deze afwisselen met:

Least time played
Least recently played
Most Recently importend
enz

Toch heb ik sterk het gevoel dat hij van de 8000 tracks deze ik heb verdeeld over diverse mappen
10,s 80's 70's enz, niet alles pakt. Als ik kijk naar Count Played zie ik dat veel tracks niet zijn gespeeld
dus zijn mijn vermoedens dat niet alles word gespeeld bevestigd zou je zeggen.

is hier een verklaring voor, want 8000 trackt en daar een deel niet van af spelen is wel vreemd.

Grt

Re: Rotation
« Reply #1 on: September 24, 2019, 01:54:45 PM »
Beste,

Ondanks inlezen, krijg ik het na mijn idee niet goed.
Heb diverse Track Rotations op een dag deze afwisselen met:

Least time played
Least recently played
Most Recently importend
enz

Toch heb ik sterk het gevoel dat hij van de 8000 tracks deze ik heb verdeeld over diverse mappen
10,s 80's 70's enz, niet alles pakt. Als ik kijk naar Count Played zie ik dat veel tracks niet zijn gespeeld
dus zijn mijn vermoedens dat niet alles word gespeeld bevestigd zou je zeggen.

is hier een verklaring voor, want 8000 trackt en daar een deel niet van af spelen is wel vreemd.

Grt

In je rotatie zijn bijv de 80's en 70's niet als categorie vertegenwoordigd. Nu zal dat misschien in de resterende regels zijn, maar wat niet in een gebruikte categorie staat zal natuurlijk nooit worden afgespeeld. Daarnaast kan het ook makkelijk zijn dat een categorie veel meer nummers bevat als een andere, waardoor het gewoon langer duurt voordat alle nummers een keer aan bod gekomen zijn.

Zelf werk ik met verschillende rotatiesnelheden (dus nummers die vaker en minder vaak gespeeld worden), en daar gebeurd het (met een actieve hoeveelheid nummers voor rotaties van rond de 3000) dat nummers maar 1x per 3 maanden voorbij komen.

Het is eenvoudig uit te rekenen. Kijk hoeveel nummers je gemiddeld per uur hebt, en hoe vaak daarvan een bepaalde categorie aan bod komt. Deel daarna het aantal nummers in die categorie door aantal keer per uur dat een nummer uit die categorie in je rotatie zit, en je hebt het aantal uren dat het duurt voordat gemiddeld een nummer aan bod komt.

« Reply #2 on: September 24, 2019, 02:21:31 PM »
Je kan bij de trackmanager, links onder, het aantal tracks uit een bepaalde categorie uitlezen
dat geeft al een idee hoe groot of klein bepaalde categorieën zijn.

RDJ 2.0.06 
I found the key to happiness
Stay away from idiots

« Reply #3 on: September 25, 2019, 01:08:04 PM »
Hartelijk dank voor deze uitleg, ik ga hier mee aan de slag. :cool:
ben benieuwd naar het resultaat.

Grt,

« Reply #4 on: September 27, 2019, 09:17:20 PM »
Ideaal zou zijn als we bijvoorbeeld om de 2 a 3 weken een deel van de collectie op non actief konden zetten. Ik ga dat eens uittesten, het moet mogelijk zijn om dat werkend te krijgen op een simpele manier. ik denk eraan om mijn subcategorieën eens op te delen in 2 groepen, Bijv:
70’s Groep 1
70’s Groep 2
80’s Groep 1
80’s Groep 2
Dan volstaat het om de rotatie lijst wat aan te passen.

RDJ 2.0.06 
I found the key to happiness
Stay away from idiots