RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum

Geen werkende microfoon

Geen werkende microfoon
« on: October 18, 2019, 10:23:52 PM »
Beste leden,

Ik heb een probleem, de muziek die ik via RadioDJ afspeel gaat netjes naar de stream. Helaas gaat mijn microofoon geluid niet naar de stream. Microfoon werkt overigens wel gewoon, dit heb ik getest via Whatsapp desktop en dan een spraakbericht versturen. De microfoon is op een Behringer X2000USB aangesloten. Wie heeft een oplossing?

Aanvullin: Met andere broadcasting werkt de microfoon ook gewoon.
« Last Edit: October 18, 2019, 10:35:24 PM by Mondria1986 »

Offline He-j

• 528
  • HEJ say JEH
    • Hej Radio
Re: Geen werkende microfoon
« Reply #1 on: October 19, 2019, 04:46:57 PM »
Ik ken de Behringer DX2000USB niet, maar staat de Input schakelaar op kanaal 1 of 2 op MIC.

Maak je gebruik van een Balanced of Unbalanced microfoon. Dit staat er in deze handleiding https://www.handleidi.ng/behringer/dx2000usb/handleiding?p=1:

Mono Input Channel. Plug a mic or line source (tape, CD player etc.) into the appropriate MIC  (52)  or LINE  (51)  input. Speak or play music at typical volume to check out and set up the channel. Mic and line inputs are on balanced XLR and ¼" jacks respectively. Balanced operation gives best noise performance. Unbalanced microphones need to have XLR pins 1 and 3 shorted. Any Line source will work perfectly well if a mono jack is used, or the ring and barrel of a TRS jack are shorted (see chapter 10 “CONNECTIONS”).

Hej Radio ► Netherlands
https://hejradio.jimdo.com/

Offline FreerunMedia

• 863
  • Proud user of RadioDJ
    • Radio 251 , Gewoon gezellig
Re: Geen werkende microfoon
« Reply #2 on: October 29, 2019, 12:34:56 PM »
Klinkt als een aansluit probleem. Hoe stream je naar internet? Hoe is RadioDJ aangesloten op de mengtafel? Meest simpele oplossing is RadioDJ PC via USB aangesloten op de mixer. Kies in RadioDJ voor de main out, de USB device van de mixer. Gebruik je een aparte streamer zoals B.U.T.T. op dezelfde PC dan kies je in BUTT de USB device van de mixer als input. Is het een aparte PC dan moet je kiezen. RadioDJ via de normale audio aansluitingen en de stream pc via de USB of andersom.

Dan staat er ook in de gebruiksaanwijzing dat de line out alles laat horen behalve de microfoons. Wil je die mee laten lopen dan moet je MAIN out pakken of record out. Let er ook op dat je niet de inserts pakt want die onderbreken het signaal.

je zegt dat je de microfoon hebt getest op webwahstapp. Je kan op de mixer dus geen USB microfoon gebruiken dus dat is 1. De meeste PC microfoons kun je niet op een mixer aansluiten, dus een minijack met een verloopje op de mixer aanslutien gaat ook niet werken. Je hebt voor deze mixer echt een XLR aansluiting nodig.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )