RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum

Newbie-vraag

Newbie-vraag
« on: December 06, 2019, 11:53:55 AM »
Ik heb RadioDJ geinstalleerd en een berg jaren 80 nummers geimporteerd (music-80s).

Deze nummers krijg ik in het rechterscherm keurig te zien als ik die categorieën selecteer.

Als ik de eerste keer een track rotatie maak en nummers kies uit deze categorie (music-80's), krijg ik de melding dat 1127 nummers beschikbaar zijn voor deze rules). Als ik deze rotatie vervolgens in een event verwerk, wordt keurig netjes het linkerscherm gevuld met nummers uit de rotatie.

Als ik het een tweede keer doe, blijft het linkerscherm leeg. Als ik nummers wil toevoegen aan de rotatie krijg ik ineens de melding "0 tracks available using these rules", daarom blijft ook het linkerscherm leeg natuurlijk

Wat heb ik over het hoofd gezien of doe ik verkeerd??

Re: Newbie-vraag
« Reply #1 on: December 06, 2019, 12:52:40 PM »
Ik heb RadioDJ geinstalleerd en een berg jaren 80 nummers geimporteerd (music-80s).

Deze nummers krijg ik in het rechterscherm keurig te zien als ik die categorieën selecteer.

Als ik de eerste keer een track rotatie maak en nummers kies uit deze categorie (music-80's), krijg ik de melding dat 1127 nummers beschikbaar zijn voor deze rules). Als ik deze rotatie vervolgens in een event verwerk, wordt keurig netjes het linkerscherm gevuld met nummers uit de rotatie.

Als ik het een tweede keer doe, blijft het linkerscherm leeg. Als ik nummers wil toevoegen aan de rotatie krijg ik ineens de melding "0 tracks available using these rules", daarom blijft ook het linkerscherm leeg natuurlijk

Wat heb ik over het hoofd gezien of doe ik verkeerd??

Zie mijn vraag in je andere topic over hetzelfde probleem.

« Reply #2 on: December 06, 2019, 01:01:01 PM »
Het werkt alleen de eerste keer: vanuit de track rotatie wordt de playlist gevuld. De tweede keer dat het event afgaat gebeurt er niets.

Als ik in de trackrotatie kijk, zijn er 0 tracks available, terwijl er de eerste keer stond dat er 1127 beschikbaar waren. De tweede keer dat de rotatie dus wordt gebruikt, zijn er 0 tracks available en is de playlist leeg,

Offline Jhonny

• 3679
  • Peace, enjoy life.it's over before you've lived it
    • Jhonny's RadioDJ tutorials.
« Reply #3 on: December 06, 2019, 02:09:51 PM »
Kijk eens in de trackmanager of de files niet diabled staan.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Make things simple, but don't make simple things simpler!
I don't do drugs, I do tuts. ( ͡° ͜ʖ ͡°) visit  https://radiodj.info

Testing RadioDJ v2.0.2.0 Beta

« Reply #4 on: December 06, 2019, 09:34:30 PM »
Kijk eens in de trackmanager of de files niet diabled staan.
Nee, ze staan niet gedisabled.

Ik maak een rotatie (music-80s) krijg aangegeven dat er 1197 tracks voldoen aan deze voorwaarde. Speel deze af, werkt prima. Maak vervolgens na drie minuten nog een rotatie met dezelfde files (music-80s) en krijg nu de melding dat er 0 tracks voldoen.

In versie 1.8.2 werkt het als een speer, in versie 2.0.0.6 heb ik dit euvel. Ben bij beide installaties met een schone database begonnen dus geen upgrade of zoiets.

« Reply #5 on: December 07, 2019, 02:05:49 AM »
Er moet toch iets gebeurd zijn, dit komt niet vanzelf, misschien een wijziging van de mapnaam, RDJ luistert nauw.
In de track manager kan je toch perfect zien of al je nummers aanwezig zijn en klik daar eens op track edit, dan zie je meteen hoe een nummer is ingeven in de database.
RDJ 2.0.06 
I found the key to happiness
Stay away from idiots

« Reply #6 on: December 09, 2019, 12:05:27 PM »
Er moet toch iets gebeurd zijn, dit komt niet vanzelf, misschien een wijziging van de mapnaam, RDJ luistert nauw.
In de track manager kan je toch perfect zien of al je nummers aanwezig zijn en klik daar eens op track edit, dan zie je meteen hoe een nummer is ingeven in de database.
Alle tracks zijn gewoon aanwezig en staan niet op disabled. Ik heb dit probleem opgelost door maar terug te gaan naar 1.8.2. daar werkt alles naar behoren......

« Reply #7 on: December 09, 2019, 05:54:01 PM »
Alle tracks zijn gewoon aanwezig en staan niet op disabled. Ik heb dit probleem opgelost door maar terug te gaan naar 1.8.2. daar werkt alles naar behoren......

Ik heb het vermoeden dat dit aan de nieuwe manier van bepalen ligt of een artiest/titel al gedraaid is. Mogelijk staat overal hetzelfde album in, en heb je als regel staan dat die een aantal uur niet gedraaid mag worden, of zijn de Associated Artists niet (of niet goed) gevuld. Temeer omdat je zegt dat in principe de eerste keer goed gevuld wordt: er is een fout in de huidige versie waardoor de associated artists niet gerespecteerd worden.

Zet voor de gein eens in de opties bij AutoDJ/Rotation Rules alle "Don't play..." op 0. Kijk eens wat er dan gebeurd. Als het dan wel werkt ligt het in die hoek.