RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum

Mysql server oflline

Mysql server oflline
« on: December 29, 2019, 12:55:51 PM »
Hoi.

heb een probleem dat de  Mysql server oflline is.
ik heb mariadb geeft deze fout aan Can't connect to MySQL server on '127.0.0.1' (10061)

wat kan ik daar aan doen?

Groeten Arjan

Offline Jhonny

• 3676
  • Peace, enjoy life.it's over before you've lived it
    • Jhonny's RadioDJ tutorials.
Re: Mysql server oflline
« Reply #1 on: December 29, 2019, 02:26:50 PM »
Staat de server wel aan?
Kun je zien in taak beheer, op de onder balk rechter muis klik en dan taak beheer.

R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Make things simple, but don't make simple things simpler!
I don't do drugs, I do tuts. ( ͡° ͜ʖ ͡°) visit  https://radiodj.info

Testing RadioDJ v2.0.2.0 Beta

« Reply #2 on: December 29, 2019, 03:58:43 PM »
hij stondt aan dus heb ik het uitgezet. en nu doet hij het weer misschien dat er wat fout was gegaan. bedankt

Offline FreerunMedia

• 863
  • Proud user of RadioDJ
    • Radio 251 , Gewoon gezellig
« Reply #3 on: December 30, 2019, 03:49:49 PM »
hij stond aan dus heb ik het uitgezet. en nu doet hij het weer misschien dat er wat fout was gegaan. bedankt

??? :huh: Server uitgezet en het werkt weer? Volgens mij moet de server aan staan om RadioDJ te laten werken dus ergens stond er iets dubbel aan. Kijk even welke Database programma draait voor RadioDJ en welke voor een webserver of iets dergelijks.  :huh:
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

« Reply #4 on: January 03, 2020, 12:43:05 PM »
sorry dat bedoelde ik.

Offline FreerunMedia

• 863
  • Proud user of RadioDJ
    • Radio 251 , Gewoon gezellig
« Reply #5 on: January 03, 2020, 12:49:41 PM »
sorry dat bedoelde ik.

Aaaaahhh ok  :ok: Wat je misschien wel kan doen is als je meerdere databases wil hebben op 1 SQL programma, dat kun je wel gewoon installeren. Ik heb bij het bedrijf waar ik werk 4 keer RadioDJ draaien, allemaal op 1 database programma maar wel elke editie op z'n eigen database. Ik weet niet of je snapt wat ik bedoel want ik ben in databases niet echt een kei, meer zo'n irritant kiezelsteentje in een schoen  :hihi:
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )