• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Cart player / Instant player

Started by DJMike1975, September 29, 2020, 03:48:23 AM

DJMike1975

Hoi,

Ik weet niet of dit reeds eerder is gevraagd of benoemd, maar ik kon het niet vinden.

Mijn Instant players lijken een vertraging van ongeveer 0,5 seconde te hebben.
Als ik op een juist moment op een willekeurig 'toets' druk begint het geluid ongeveer 0,5 seconde later.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt en mocht dit toch ergens staan, mijn excuus.

Groet,
Mike.
I ask a lot, but only when I have the questions.....

He-j

Hej Mike,

Heb je die vertraging ook wanneer je tracks start?

Heb je vertraging ook als je met je muis op een cart in het scherm klikt?

Zit de playlist (Main 1 onder Options - Settings > Sound Cards) op dezelfde soundcard als de instant players óf gebruik je een andere soundcard voor de instant players.

Staan de carts op dezelfde harde schijf of SSD dan de tracks óf gebruik je voor de carts een USB stick?
Hej Radio ► Netherlands
https://hejradio.jimdofree.com/

DJMike1975

#2
Hoi,

Mijn cartplayers zitten op dezelfde output van de geluidskaart.
Ze staan ook op dezelfde schijf.

Ze zijn allemaal geknipt tot 0,05 seconde als start positie.
Andere software starten ze wel direct.

Tracks starten netjes op tijd.
I ask a lot, but only when I have the questions.....

Kilrock

Wat in me opkomt is...

  • Buffer van je geluidskaart staat een beetje ruim, waardoor opstartvertraging ontstaat

  • Er lopen misschien wat veel audiosignalen over één geluidskaart (al dan niet multichannel), waardoor enige vertraging in de signaalverwerking optreedt.

  • Iets gaat wellicht niet helemaal lekker in de afhandeling van de audio via de driver van je geluidskaart vanuit Radio DJ (maar dan zou ik eerlijk gezegd niet weten wat omdat ik geen software engineer ben. Ik gok erop dat een driver-update misschien kan helpen)
  • Hoe zwaar belast Radio DJ je PC? -> CTRL-ALT-DEL, Taakbeheer starten, tabje 'prestaties'.Misschien een andere applicatie die wat veel resources pakt?

Ik brainstorm maar een beetje. Misschien brengt het je op een goed idee...
Tried to be smart, didn't work so I ask...

DJMike1975

Hoi bedankt voor je antwoord..

Sorry voor de late reactie.

Mijn CPU draait op z'n max. 7% - 10% als RadioDJ draait inclusief 2 browserpagina's.

Het enige geluid wat door mijn geluidskaart gaat is die van de playlist en de cart/instant players.
Mijn geluidskaart is voorzien van de meest recente driver.
Ook bij het instellen van deze players op een andere geluidskaart heb ik hetzelfde probleem.

I ask a lot, but only when I have the questions.....