• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

usb microfoon en een echo

Started by Digitower, October 04, 2020, 03:25:34 PM

Digitower

ik gebruik Radio DJ 2.0.0.6 op een laptop met hieraan een usb microfoon.
bij  het gebruik van de microfoon heb ik een echo met een vertraging van een kleine seconde.
ik gebruik geen losse mixer

waar ligt dit aan? en hoe kan ik oplossen?

Jhonny

Quote from: Digitower on October 04, 2020, 03:25:34 PM
ik gebruik Radio DJ 2.0.0.6 op een laptop met hieraan een usb microfoon.
bij  het gebruik van de microfoon heb ik een echo met een vertraging van een kleine seconde.
ik gebruik geen losse mixer

waar ligt dit aan? en hoe kan ik oplossen?
Ruimtelijk effect
Gebruik je de input knop ?
Of hoor je het in alleen in koptelefoon ?
Een klein stukje software kan helpen zoals  Voicemeeter  banana.
Dan gaat elk geluid samen naar de encoder (radiodj en je microfoon(zonder echo) naar de  internet luisteraars)weetwel er is altijd een vertraging maar de luisteraars merken dit niet.
Groeten.


R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

FreerunMedia

Quote from: Digitower on October 04, 2020, 03:25:34 PM
ik gebruik Radio DJ 2.0.0.6 op een laptop met hieraan een usb microfoon.
bij  het gebruik van de microfoon heb ik een echo met een vertraging van een kleine seconde.
ik gebruik geen losse mixer

waar ligt dit aan? en hoe kan ik oplossen?

USB microfoon? Niet. USB heeft altijd vertraging omdat het signaal digitaal gemaakt moet worden. Als RadioDJ er dan ook nog mee aan de slag moet zit je al snel op enkele seconden delay tussen wat jij zegt en wat je terug hoort. Wil je daar vanaf zal je echt aan een mixertje moeten en RadioDJ als player inschakelen.

Als een mixer kan ik je wel de Rodecaster aanraden. Sluit je met USB aan op de computer en laat RadioDJ via die USB uitspelen. Het stream programma laat je dan ook kijken naar de USB en je hebt een situatie waarin je beter kan werken. Je microfoon gaat gewoon direct in die mixer, RadioDJ op een fader in die mixer en je zal jezelf altijd zonder delay horen. Door RadioDJ heen en helemaal met een USB microfoon zal je altijd een delay blijven houden.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )