• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Rotations, playlist en events

Started by antonlamers, April 26, 2015, 04:13:46 PM

antonlamers

Hoi,

Ik heb nu sinds 2 weken radiodj. Hiervoor heb ik 15 jaar otsav gehad.
Het is nu even wennen met de events en de rotations.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een rotatie en een playlist?
Ik heb nu dus 2 rotaties met allebei 16 platen. Deze worden DSM van een event opgeroepen.
Dit gaat vaak niet goed, omdat ik ook nog events heb om het zwevende nieuws in te starten.
Nu ben ik aan het kijken in de playlist builder. Heb een playlist laten maken vanuit een rotatie, maar als ik dit voor 24/7 met de hand miet doen dan ben ik een berg tijd kwijt om alleen maar de playlisten te maken.
Hoe doen het om alles 24/7 in te plannen? En wat is het beste om te doen.

Anton

Jhonny

Even de vraag, welke versie gebruik je?

Rotatie:
Met een rotatie kun je een speellijst maken die volgens vast gestelde regels uit gevoerd word (Rotatie regels, artist niet binnen een bepaalde tijd in de speellijst zetten.)

Playlist (M3U):
Met een playlist, speel je een door jezelf gemaakte speelliijst af (niet gebonden aan regels).

Kijk / lees anders eens door de tutorials hen.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

antonlamers

Hoi,

Ik gebruik 1.8.0.0
Wat kun je het beste gebruiken als afspeellijst? (hij mag random platen kiezen) Het voordeel om een playlist te generen met de playlist editor vind ik dat je een tijd in kunt stellen.
Ik heb eigelijk maar een paar wensen.
* zwevend nieuws
* automatisch playlisten maken
*  ieder uur een nieuwe lijst (zonder te nummers af te kappen)

Jhonny

#3
Denk dat je de drie wensen met het programma 
Tobasco's Amazing Clockwheel.
Kunt doen, en dan met events de speellijsten in laden met time and hour masks.
Met speellijsten van 4 uur (6 x 4 = 24 uur).
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English