• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Vragen instellingen radio dj

Started by Mattias1993, April 09, 2017, 05:14:44 PM

Mattias1993

Hoi iedereen, sinds kort gebruik ik thuis ook radio dj maar ik zit toch met wat vragen / problemen.

Ten eerste blijft mijn history alleen staan als ik radio dj geopend heb. Zodra ik het afsluit dan ben ik al mijn gedraaide tracks kwijt. Hoe kan ik dit verhelpen? Tevens wil ik graag een aantal uren terug willen zien wat ik gedraaid heb.
Ik weet dat je het ook via utilities en dan reports kunt bekijken maar dan kan je geen tracks in je playlist slepen.

Verder vind ik de overgang van de tracks soms wat vervelend door elkaar lopen. Heeft iemand een goede setting hiervoor?

Ook ondervind ik soms een aardige vertraging als ik een nummer start. Het zelfde als ik een nummer stop dan loopt hij nog een aantal seconden door. Kan je dit wijzigen?

En als laatste, is het niet mogelijk om een nummer door te spoelen of iets dergelijks? Het valt mij op dat je dat niet kunt doen in radio dj?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Groet Mattias

Jhonny

OOOOEEEEi nou vraag je tog niet teveel.    :D

Moet het even in kladblok zetten en dat reageer ik weer.

Of anderen zijn me voor  :cool:
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

He-j

En als laatste, is het niet mogelijk om een nummer door te spoelen of iets dergelijks? Het valt mij op dat je dat niet kunt doen in radio dj?

Echt 'door spoelen' kun je niet, je kunt wel dubbelklikken op de groene tijdbalk op het punt waar je de track wilt beluisteren (zowel voorwaarts als terug). Als je dubbelklikt achter de groene balk op de plek waar je in de bijgevoegde afbeelding de cursor ziet staan dan verschuift de track naar dat punt. Je kunt ook op elk willekeurig punt in de lopende groene tijdbalk dubbelklikken.


[attachment deleted by admin]
Hej Radio ► Netherlands
https://hejradio.jimdofree.com/

He-j

Quote from: Mattias1993 on April 09, 2017, 05:14:44 PM

Verder vind ik de overgang van de tracks soms wat vervelend door elkaar lopen. Heeft iemand een goede setting hiervoor?

Ook ondervind ik soms een aardige vertraging als ik een nummer start. Het zelfde als ik een nummer stop dan loopt hij nog een aantal seconden door. Kan je dit wijzigen?


De algemene instellingen hiervoor tref je aan onder Options - Options - tabblad Auto DJ
Wil je het instellen voor een specifieke track dan kun je gebruik maken van de CUE Editor (rechtermuisklik op een track uit je Search scherm en kies voor Edit CUE, dubbelklik op een track uit het hoofdscherm of dubbelklik op een track uit het History scherm). Probeer eerst zelf het een en ander uit. Als je dan nog specifieke vragen hebt laat het dan even weten.

Als Jan nog aanvullingen heeft dan zul je die van hem ontvangen. De eerste vraag van Mattias laat ik ook aan Jan over  ;)
Hej Radio ► Netherlands
https://hejradio.jimdofree.com/

He-j

He-j Mattias,

Veel informatie over RadioDJ vind je terug op de website van DJ-JHONNY.

http://dj-jhonny.nl/
Hej Radio ► Netherlands
https://hejradio.jimdofree.com/

Jhonny

Even in stukjes.
Quote
Ten eerste blijft mijn history alleen staan als ik radio dj geopend heb. Zodra ik het afsluit dan ben ik al mijn gedraaide tracks kwijt. Hoe kan ik dit verhelpen? Tevens wil ik graag een aantal uren terug willen zien wat ik gedraaid heb.
Ik weet dat je het ook via utilities en dan reports kunt bekijken maar dan kan je geen tracks in je playlist slepen.
Gedraaide tracks kwijt. Is door Marius zo geprogrammeerd, dit kan je niet verhelpen..
Inderdaad kun je geen tracks terug slepen uit een report.
Quote
Verder vind ik de overgang van de tracks soms wat vervelend door elkaar lopen. Heeft iemand een goede setting hiervoor?
Dat zal je zelf moeten in stellen, heeft te maken met de next cue point welke je kunt in stellen.
Quote
Ook ondervind ik soms een aardige vertraging als ik een nummer start. Het zelfde als ik een nummer stop dan loopt hij nog een aantal seconden door. Kan je dit wijzigen?
Dit heeft te maken met de fad in en fad out, kun je in stellen bij instellingen.
Wanneer je op de stop knop klikt heb je een fad out van ongeveer 3-4 seconden.
Quote
En als laatste, is het niet mogelijk om een nummer door te spoelen of iets dergelijks? Het valt mij op dat je dat niet kunt doen in radio dj?
Daar is op geantwoord.
Quote from: He-j on April 09, 2017, 07:03:18 PM
Echt 'door spoelen' kun je niet, je kunt wel dubbelklikken op de groene tijdbalk op het punt waar je de track wilt beluisteren (zowel voorwaarts als terug). Als je dubbelklikt achter de groene balk op de plek waar je in de bijgevoegde afbeelding de cursor ziet staan dan verschuift de track naar dat punt. Je kunt ook op elk willekeurig punt in de lopende groene tijdbalk dubbelklikken.
Doorspoelen tijdens een radio uitzending lijkt me niet zo'n goed idee.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Mattias1993

Bedankt iedereen voor jullie antwoorden!

Het doorspoelen of verder klikken van een track wou ik gebruiken zodat ik kan luisteren of de crossfading beter is als ik met de instellingen ga spelen. Uiteraard niet tijdens een uitzending.

Heeft iemand hier nog goede instellingen die je wil delen betreft de crossfading?

En ik ben benieuwd of jullie verder nog wijzigingen hebben doorgevoerd bij de instellingen die nuttig zijn. Ben ik erg benieuwd naar.

Dat je history verdwijnt vind ik zelf best irritant. Waarom is daar voor gekozen? En kunnen ze dat niet veranderen?

He-j

#7
Quote from: Mattias1993 on April 10, 2017, 07:17:10 PM
Bedankt iedereen voor jullie antwoorden!

Het doorspoelen of verder klikken van een track wou ik gebruiken zodat ik kan luisteren of de crossfading beter is als ik met de instellingen ga spelen. Uiteraard niet tijdens een uitzending.

Heeft iemand hier nog goede instellingen die je wil delen betreft de crossfading?

En ik ben benieuwd of jullie verder nog wijzigingen hebben doorgevoerd bij de instellingen die nuttig zijn. Ben ik erg benieuwd naar.


He-j Mattias

Kijk even in deze Post en dan vooral het laatste antwoord:
http://www.radiodj.ro/community/index.php?topic=8556.0

Indien je de tracks eenzelfde volume wilt geven is een handig programma mp3gain.
Hej Radio ► Netherlands
https://hejradio.jimdofree.com/

Calypso

Quote from: Mattias1993 on April 10, 2017, 07:17:10 PM
Dat je history verdwijnt vind ik zelf best irritant. Waarom is daar voor gekozen? En kunnen ze dat niet veranderen?

Workaround voor als je gepland RadioDJ afsluit: bewaar de playlist (saveknop onder de lijst nog te draaien nummers) en bij de volgende keer starten de playlist weer inladen.