• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

radiodj hoge prio

Started by peterdewith, August 20, 2016, 09:18:32 PM

peterdewith

is er een manier om radiodj een hogere prio te geven in windows?

sinds ik win 10 draai (had 8.1) komt het regelmatig voor dat muziek hapert omdat firefox i.e.a applicatie even druk is. voorheen geen problemen gehad
www.internet-radio-stream.nl goedkoop internet radio streaming zonder data limiet

FreerunMedia

Quote from: peterdewith on August 20, 2016, 09:18:32 PM
is er een manier om radiodj een hogere prio te geven in windows?

sinds ik win 10 draai (had 8.1) komt het regelmatig voor dat muziek hapert omdat firefox i.e.a applicatie even druk is. voorheen geen problemen gehad

Ja als het goed is gewoon binnen RadioDJ. Options > Options > General > in het vakje "Other settings" staat een optie "program priority". Die kun je naar hoog zetten maar moet je wel RadioDJ herstarten. Persoonlijk zou ik zeggen geen Firefox gebruiken of welk programma anders dan de automatisering. ( werkend bij de verschillende grotere en bekdne radio en TV stations, dan wil je niet dat er een stilte valt dus zet je alles uit wat niet nodig is. Voor mijn station heb ik IE weg gehaald en windows update op handmatig. Gewoon dedicated machine met alleen een share op de media disk zodat ik via het interne netwerk muziek erop kan zetten.

Mijn tip is Windows 10 weg en Windows 7 er weer op. Werkt echt beter  :hihi:
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

peterdewith

www.internet-radio-stream.nl goedkoop internet radio streaming zonder data limiet

peterdewith

is blijkbaar later gekomen dan versie 1.7.6.0 daar zit het niet in. ik wil geen hogere versie hebben omdat ik dan geen extra zoek vak kan hebben voor jingels
www.internet-radio-stream.nl goedkoop internet radio streaming zonder data limiet

FreerunMedia

Quote from: peterdewith on August 22, 2016, 10:11:11 PM
is blijkbaar later gekomen dan versie 1.7.6.0 daar zit het niet in. ik wil geen hogere versie hebben omdat ik dan geen extra zoek vak kan hebben voor jingels

Volgens mij kun je via windows wel prio's instellen maar hoe dat zit in W10 zou ik echt (nog) niet weten. In windows 7 als je ctrl+alt+del indrukt en dan naar taakbeheer gaat, dan klik je met rechts op het programma wat je een hogere prio wil geven en dan kun je kiezen wat windows ermee moet doen. Je kan in Windows 7 zelfs tot real time prio. Dat zou  ook zo moeten werken in Windows 10 lijkt mij. Dat kan ik later bekijken want ik ben nu niet thuis maar je kan proberen of het erin zit.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )

peterdewith

voorheen kon dat, nu niet meer dacht ik
www.internet-radio-stream.nl goedkoop internet radio streaming zonder data limiet

FreerunMedia

Quote from: peterdewith on August 24, 2016, 09:58:04 PM
voorheen kon dat, nu niet meer dacht ik
Ik ga wel even zoeken wat ik kan vinden ..... kom erop terug ;-)

Edit:
Ok het zou moeten kunnen via taskmanager. Zoek die in het zoekgedeelte van Windows 10 en "RUN as Administrator". Dan zie je de taakbeheer en dan ga je naar het tabblad "details" ( engels versie sorry ;-) ) en dan klik je met rechts op de app die je hoger wil instellen.
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )