• Welcome to RadioDJ - Free Radio Automation Software Forum. Please log in or sign up.

Fade-in/Fade-out

Started by Pascal, November 16, 2016, 03:17:00 PM

Pascal

Beste forumleden,

Bestaat er een mogelijkheid om in RadioDJ een Fade-in/Fade-out te activeren of in te stellen?

Dit zou mooi zijn tijdens live-presentatie als ik in RadioDJ de button " Input" activeer en vervolgens in mijn microfoon begin te spreken tijdens nummers die aan het draaien zijn.

Of bestaat er een andere manier om dit te doen?

Bedankt voor jullie antwoord!

Jhonny

Bij audio input settings (options >> options .. soundcard)

Lees door het forum, de input knop is niet bedoeld voor een microfoon geeft vertraging.
Maar gebruik er voor staat vrij.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

Jhonny

Ik zelf gebruik geen mixer (nog niet), maar volgens mij kun je die wel gebruiken.

Marius heeft een stukje over hoe je het kunt gebruiken (aansluiten)

How to use a Mixer with RadioDJ
Misschien heb je daar iets aan.
R.T.F.M. means to me, Read The Fantastic Messages.
Einstein says: Make things simple, but don't make simple things simpler! (wise) this is just my life lesson you know.

I don't do drugs ( ͡° ͜ʖ ͡°)
The Radiodj tutorials site is now managed by Domstad radio .nl still  Just in English

FreerunMedia

Quote from: Pascal on November 17, 2016, 01:04:14 AM
Dag Jhonny,

Is het dan zo dat ik mijn mixer Yamaha AG03 met aangesloten microfoon Shure SM58 niet verder kan gebruiken met RadioDJ?  :(

Bedankt voor uw antwoord!
Nou je kan elke mixer gebruiken. Het enige is als je de line input van RadioDJ gebruikt, zit daar een delay van ongeveer 1 seconde op. Dat presenteert wat lastig dus wat je dan beter kan doen is de line input gebruiken voor de streamer. De output(s) van RadioDJ aansluiten op je mengtafel, wanneer je wil presenteren zet je de microfoon open en de output van de mixer sluit je aan op de line in van je computer. De stream encoder moet je dan laten luisteren naar de line input waar de mengtafel zit aangesloten.

Nadeel heeft het wel, je kan de mixer niet uit zetten omdat RadioDJ er doorheen loopt. Ik heb 2 computers draaien. Computer 1 is de RadioDJ automatisering die nonstop draait en op gezette tijden de studio open zet. De 2e computer is voor "live assist". Ik kan dus zonder delay gewoon presenteren omdat ik de mengtafel gebruik en aan het einde van de uitzending kan ik de tafel gewoon uit zetten omdat de RadioDJ automatisering gewoon blijft doorlopen.

Horen hoe dat werkt? ( even wat reclame tussendoor ) Elke zaterdag vanaf 16:00 uur zijn we live met de studio en te beluisteren op www.radio251.nl
Running 3 editions V1.8.2 at www.salto.nl and v1.8.2 at radio251.nl. ( NOW with 2 live studio's! )